Herkes dondurma yapabilir mi?

Yoksa bu işi profesyonellere mi bırakalım?

İnsanların çoğunlukla evde yapmalarının sebebi çocuğuna koruyucu içeren besinler yedirmeme isteğinden kaynaklanıyor. Hayatımzda duymadığımız katkı maddeleri de cabası.

Ben ise tamamen keyfe yaptım. Evde minik ikişer paket taze yaban mersini ve ahududu vardı. Yaban mersinli dondurma yapmaya heveslendim. Hazır gaza gelmişken ikisini de yapayım dedim.

Başladım Google'ı taramaya.

Çikolatalı, vanilyalı dondurmalar farklı olduğu gibi meyveliler apayrı bir dünya. Biri diyor asla pişirmeyin, öbürü diyor pişirin.

Yabancı sitelerde daha çok kremayla, Türk sitelerinde ise sahlep ile yapılıyor. Sahlep olmadığından krema ile başladım denemeye.

Tarif nasıl oldu?

Tamamen ortaya karışık. Meyveleri attım. Bir kaşık o meyvenin reçeli bir kaç küp şeker ve dibi tutmasın diye su. Kaynıyor gibi olduğunda kapatıp koydum, çırptım.


Sonrasında bir güzel püre haline getirdim el blenderı ile.

Sonra soğumasını bekledim. 


Soğuduktan sonra, krema az süt ve şeker vanilin ile karıştırdım. Evet tariflerde yine vanilya özütü vardı ve yine yoktu. 

Renkler mükemmel oldu, ailecek başına gelip hayranlıkla ufo görmüş köylü gibi bakıyorduk. 

Yarım saatte bir dolaptan çıkarıp karıştırdık. 4-5 saat bunu yaptık.

Görüntümüz ise:


Evet renkler çok güzel. Kurgumuz ise Instragram'lara layık. Fakat dondurmamız taş gibi oldu. Hatta kazara birinin kafasına gelse, o biri beyin kanamasından ölürdü. Aşırı derece de buzlanmıştı. Fakat tadı çok güzeldi. Büyük bir sabırla kazır gibi yedim. Hemen de bitmedi böylece. Fakat içimden "makina şart" dedim. 

Tabii ki hiçbir yerde yok. Her siteye de güvenmiyorum tecrübelerimden sebep. Hala makinem yok, eskiden dondurma makinesi mi varmış diyerekten idare ediyorum.

Yine günlerden bir gün bozulmaya yüz tutmuş gariban şeftali, mürdüm eriği ve nektarı "bunlar karışsa güzel olur" diyerekten dondurma yapmaya karar verdim. Bu sefer reçel koymadım. Beyaz ve esmer küp şeker koydum ( toz yoktu evde). Biraz su, yarım limon suyu ve şeker vanilin ekledim. Pişirdim. Püre yaptım. İlk pişmiş rengi beni düşündürmüştü, koyuydu çünkü. Fakat parmak ile tadı dehşetti, kokusu akıllara zarar idi.

Bu sefer kremaya hiç süt koymadım. Sadece çırptım. Dondurma yapmayı bırakıp buzluğa koyduğumda saat akşam üstü 4 idi. Gece 3'e kadar çıkarıp mikserle karıştırdım.

Sonuç:




Tabii ki öncekine daha yumuşak ve daha yenebilirdi. Demek ki neymiş çok sık karıştırmak gerekiyormuş. Gene hafif buzlanma vardı ama tabii ki engel değil. Rengi de çok güzel oldu. 

Sanırım bir daha ki denemem de daha uzun karıştırcam. 

Kısmet.


Bunlar baktığım bir kaç link, tam spesifik veremiyorum çünkü oradan buradan karıştırdım.

Fresh Blueberry Ice Cream: 


Bluberry Ice Cream:


Raspberry Ice Cream: 


Ayrıca internette bir sürü video var. Just in case!

Yani sonuç olarak üşenmeyen herkes dondurma yapabilir.



Yorumlar

Popüler Yayınlar