Pek Sağlıklı Muffinler

Sağlıklı oldukları için yeterli sevgi ve ilgiyi görmediler.

Büyük çoğunluğu tarafımdan yendi.

Peki neden böyle oldu? Çünkü aşırı tatlı değildi. Zararlı gözükmüyordu. Ama bana kalırsa tadı çok güzeldi. Üstelik hafif ve sağlıklı olduğundan löfür löfür yedim. Sağlığıma sağlık kattım. (Biri de çıkıp demiyor sen napıyosun diye)

Yoğurttan yapılan bir tarif kendisi, "Greek Yogurt".

Greek yogurt ise bildiğimiz süzme yoğurt. Ben tava yoğurduğundan yaptım.

Tam buğday unu ağrılıklı olacak şekilde unla karıştırılıyor. Böyle olunca birden sağlıklı oluverdi. Kalorisi hakkında düşünmedim. Düşünmesem de olur çoktan yedim çünkü.

Her yabancı tatlı tarifinde olduğu gibi bu seferde de vanilya özütü ekleyemedik, o yüzden şeker vanilin.

Kabartma tozunu da ekledim herşey gayet normal gözüküyor. Tabii yoğurt, yumurta, süt vs ayrı kapta.


Karıştırmaya başladıktan sonra korkmaya başladım. O kadar yoğundu ki. Rengi de ilginç. Dedim gene leş bişi yapıcam. Tarife dönüp bakıyorum herşeyi olması gerektiği gibi kattım. 

Afedersiniz kusmuk gibi duruyordu, kokusunda da şöyle kekimsi bir şey yoktu.

Bekleyip görecektim ama içimden "Yok olmayacak gene çöpe gidecek güzel yaban mersinleri" diyordum.


Kalıba koyduktan sonra birazcık bir şeye benzetebildim. Evet yaban mersinli muffin olacaktı da hala hadi bakalım diye yapıyordum. Yaban mersini çok fazla olmadığından gerisini ahududulu yaptım. Dondurulmuş vardı. Yalnız dondurulmuş ahududunun tadı çok ekşiydi. Sanırım kalanını bol şekerli dondurma yapacağım.




Fırından çıkardıktan sonra gerçekten çok güzel gözüküyordu. Güzel kokuyordu. Test etmek için bıçak soktum. Herşey normal. Ama yumuşak. Böyle mi olması gerekiyordu? Bilmiyorduuuuum. Ahududulu muffinler sığmadığı için sütlaç kaplarını kullandım. 





Üzerinize afiyet hepsi bence çok güzel oldu. Hepsini de ben yedim. Son 5 tane falan kaldı. Onları da ilerlyen zamanlarda tüketeceğim diye düşünüyorum.

Tarife şuradan bakabilirsiniz:

http://bakerbynature.com/healthy-greek-yogurt-honey-blueberry-muffins/

Sevgiler efenim.







Yorumlar

Popüler Yayınlar